تاکید وزیر خارجه مصر بر همبستگی کامل با لبنان

وزیران خارجه مصر و لتونی درجریان دیدار با یکدیگر به بررسی مسأله فلسطین و همچنین تحولات لبنان پرداختند.

به گزارش مشرق، «بدر عبدالعاطی»، وزیر خارجه مصر با «بایبیا برازه»، همتای لتونی خود در حاشیه مشارکتشان در نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک دیدار کرد.

براساس گزارش وبگاه صدی البلد، عبد العاطی درجریان این دیدار بر اهتمام ویژه مصر به تقویت روابط با لتونی و رایزنی سیاسی میان ۲ کشور برای هماهنگی مواضع میان آنها در محافل بین‌المللی تاکید کرد.

وی ضمن استقبال از برگزاری نشست رایزنی‌های سیاسی آتی در آینده نزدیک در قاهره، از حمایت لتونی از روند تحکیم روابط میان مصر و اتحادیه اروپا قدردانی کرد.

وزیر خارجه مصر همچنین بر اهمیت تحکیم پایه‌های همکاری و تقویت تجارت مشترک میان ۲ کشور تاکید کرد و تلاش‌های صورت‌گرفته درراستای ترغیب سرمایه‌گذاری‌های خارجی در مصر و فرصت‌های سرمایه‌گذاری‌های بزرگ و درخواست از طرف لتونی برای تقویت سرمایه‌گذاری‌های خود را مورد بررسی قرار داد.

عبدالعاطی درجریان این دیدار ضمن تاکید بر لزوم تحقق آتش‌بس فوری، توقف هدف قرار دادن غیرنظامیان و تاسیسات مدنی، ارائه کمک‌های بشردوستانه به مقدار کافی به ملت فلسطین، ممانعت از اقداماتی که منطقه را وارد درگیری و تنش کند، بر مخالفت مصر با هرگونه تلاش‌ها برای نابودی مسأله فلسطین تاکید کرد.

وی درجریان این دیدار ضمن ابراز نگرانی مصر نسبت به تشدید تنش در جنوب لبنان بر همبستگی کامل کشورش با لبنان در این شرایط حساس تاکید کرد.

وزارت بهداشت لبنان امروز (یکشنبه)‌ اعلام کرد شمار شهدای حمله جمعه رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت به ۴۶ نفر رسیده است. ارتش رژیم صهیونیستی عصر روز جمعه به وسیله یک جنگنده اف-۳۵ یک ساختمان را در ضاحیه جنوبی بیروت هدف قرار داد. این حمله تجاوزکارانه علاوه بر ۴۶ شهید مذکور ده‌ها زخمی نیز بر جای گذاشت. «حاج ابراهیم عقیل» معروف به «حاج عبدالقادر» فرمانده ارشد حزب‌الله از جمله شهدای این حمله جنایتکارانه بود.

حزب‌الله طی ساعات گذشته در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در لبنان حملات گسترده‌ای را به مواضع حساس ارتش این رژیم انجام داد. طبق گفته رسانه‌ها حزب‌الله با بیش از ۱۵۰ موشک و پهپاد اهداف صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی را مورد حمله قرار داد.

از زمان آغاز جنگ غزه مرزهای لبنان و اراضی اشغالی نیز شاهد تبادل آتش میان حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی است. حزب‌الله لبنان بر توقف جنگ غزه به‌عنوان شرط خود برای توقف حملاتش علیه رژیم صهیونیستی تاکید کرده است.

وزیر خارجه مصر درجریان این دیدار شماری از مسائل منطقه‌ای ازجمله تحولات مربوط به سد اتیوپی، امنیت دریانوردی در دریای سرخ، تحولات شاخ آفریقا و نیز بحران‌های یمن، سودان، لیبی و سوریه را مورد بحث و بررسی قرار داد.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۱
    0 0
    ای برپدرهر چی آدم خالی بنددروغگو لعنت شما با اسراییل ساخت وپاخت نکنید حمایت پیشکش نوکرای کثیف

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس